Ulat Novel Berjaya

Popular Posts Via All Time

Sunday, May 22, 2011

Persahabatan Dan Percintaan (part 10)




“Dari apa yang kau cerita kan,aku rasa Ash tu memang Ashraf kawan kau dulu..” Hasrul mula serkap jarang..

“Dulu awal-awal aku kenal Ashraf dia ok je..Mase awal tingkatan 5,Ashraf mula banyak buat masalah.. Bertambah parah bila kat matrik ni,dia jumpa geng-geng dia sekarang ni.. Dulu pon,Ash berubah sejak dia rapat dengan budak-budak yang banyak masalah macam geng-geng dia sekarang ni la..” panjang lebar Hasrul menjelaskan perubahan yang ketara terhadap Ashraf..

“Sebenarnya,aku tahu tu dia.. Tapi dah nak buat macam mana dah orang tak kenal kita kan?” ujar Fizry sambil tersenyum sinis..

“Emm,kau sabar je la ye? Manusia ni,memang cepat lupa daratan..” jawab Hasrul sambil tangannya masih lincah menekan-nekan kalkulator yang berada diatas meja belajarnya..

“ Kau tak mengantuk lagi ke?” soal Fizry apabila dilihatnya Hasrul masih bersemangat membuat ulangkaji..

“Tak la..Tadi lepas zohor kan aku dah tidur..Kau nak tidur,tidur la..Kau jangan risau.. Toyol perempuan tu takkan berani usha aku..haha” Hasrul sudah semakin mesra dengan Fizry,Naim dan Man..

“Jangan sebut,kang datang..Payah..Seminggu demam..” jawab Fizry lantas menyambung kembali ulangkajinya..

“Laa..Aku ingat kau nak tidur..” soal Hasrul apabila dilihatnya Fizry masih setia mengulangkaji..

“Eh! Macam menghalau je..Kot ye pon nak dating ngan “awek” ehem-ehem kau tu pon..Jangan la halau aku..haha” Fizry masih ketawa..

“Kau jangan main-main wei.. Tak cium bau syurga aku kalau mak aku jumpa “awek” tu.. Awal-awal mak aku dah reject..haha” Hasrul pula melayankan jenaka Fizry..

Tiba-tiba Naim berdengkur kuat.. Hasrul dan Fizry masing-masing terkejut..

“Haishh!!! Time ni pula la dia nak berdengkur mengejut..” Hasrul bersuara sambil matanya memerhati Naim yang lena dibuai mimpi..

“Tahu kau terkejut.. Tu la,jangan diseru.. Kan dah bagi petanda..” Balas Fizry..

“Hahaha.. Tukar topik la.. Kang Man lak berdengkur mengejut.. Kalau diaorang berdengkur mengejut sekali lagi,memang aku tarik selimut terus..” Sambung Fizry lagi dengan ketawa yang masih bersisa..

Setelah hampir 5 minit Fizry dan Hasrul mendiamkan diri kerana khusyuk menumpukan perhatiannya terhadap ulangkaji,Hasrul tiba-tiba bersuara..

“Tadi kan Fizry,aku terdengar perbualan kau dengan Man kat toilet.. Sorry wei..” Hasrul meminta maaf kerana telah mencuri dengar perbualan mereka..

“Ohh.. Takpe la...” Fizry bersuara malas..

“Kau marah ke?” Hasrul memandang tepat kearah Fizry yang sedang berbaring dengan nota-notanya itu..

“Tak la..Benda kecik je..” Fizry menoleh sebentar kearah Hasrul sambil tersenyum tawar..

“Adik kau lama dah ke mengidap sakit jantung berlubang tu?” Hasrul cuba mengorek sedikit demi sedikit perihal keluarga Fizry..

“Hmm.. InsyaALLAH nanti aku cerita kat kau..Aku dah mengantuk ni..” Fizry cuba mengelak menjawab soalan Hasrul..

“Kau tak suka orang lain tahu pasal keluarga kau eah?” soal Hasrul lagi.. “Sorry la kalau aku buat kau rasa tak selesa dengan soalan tu” sambung Hasrul lagi..

Fizry yang sedang leka mengemas nota-nota yang berselerak diatas katil terhenti seketika lantas wajah Hasrul dipandang..

“Tak lah..Kalau kau nak tahu,tanya la Naim atau Man..Aku malas nak cerita..Sebab nanti aku sedih..Aku harap kau paham la ye?” bantalnya dibetulkan seketika lantas kepalanya diletak diatas bantal tersebut..

“Ok,aku nak tidur..Kalau jumpa “awek”,sampaikan salam aku kat dia ye?” sambung Fizry lagi sambil tersengih macam kerang busuk lantas menutup lampu belajarnya..

No comments:

Post a Comment